Inaczej „plastrowanie dynamiczne”. Metoda rehabilitacji polegająca na aplikacji na ciało rozciągliwego plastra w ściśle określony sposób. Każda aplikacja poprzedzona jest badaniem oraz oceną układu mięśniowo-powięziowego. Po przeprowadzeniu testów mięśniowych terapeuta dobiera odpowiednią aplikację dla pacjenta. Nie stosuje się szablonów do poszczególnych schorzeń.

Plaster aplikowany na ciało ma właściwości zbliżone do skóry dlatego naklejony w określony sposób wspiera mechanizmy samoleczenia organizmu przez co powoduje zmniejszenie dolegliwości bólowych i nienaturalnych odczuć skóry i mięśni, wspomaga pracę mięśni, koryguje niewłaściwą pozycję stawu, redukuje obrzęki czy zastoje limfatyczne.

Plastrowanie dynamiczne to jedyna metoda, która działa na organizm 24 godziny na dobę. Plastry działają zgodnie z funkcjonowaniem organizmu, dlatego efekt ich działania jest zauważalny bezpośrednio po ich zaaplikowaniu, a także utrzymuje się po ich usunięciu.

Jest to metoda, którą można łączyć z innymi formami rehabilitacji. Może być prowadzona jako jedyna forma terapii lub jako terapia uzupełniająca.

Zaletą plastrów jest to, że utrzymują się one na ciele przez około 4-5 dni, można je moczyć, myć, także nie przeszkadza w codziennym funkcjonowaniu, uprawianiu sportu, korzystaniu z basenu itp.

A zatem Kinesiology taping może być stosowany w celu zmniejszenia napięcia mięśni, zwiększenia zakresu ruchomości w stawie, wsparcia mięśniu w ich prawidłowym funkcjonowaniu, w celu szybszego wchłaniania się krwiaków oraz zmniejszenia dolegliwości bólowych.

Terapia może być stosowana:

• u osób z zespołami bólowymi kręgosłupa i stawów kończyn,
  • w korekcji wad postawy,
  • podczas terapii stanów pourazowych mięśni i stawów,
  • po zwichnięciach i skręceniach,
  • jako stały drenaż limfatyczny,
  • jako terapia w dolegliwościach bólowych u kobiet w ciąży,
  • w terapii blizn (uelastycznienie blizny, zmniejszenie jej widoczności),
  • w bólach menstruacyjnych,
  • po zabiegach operacyjnych,
  • jako stabilizacja stawów, celem uniknięcia kontuzji,
  • w leczeniu rozległych siniaków.